Spirit

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Spirit

Messagepar sylvain » Jeu 29 Déc 2016 20:34

Salut à tous. J ai acquis récemment un Spirit. Si qq un connaît les règles de jeux. Je suis preneur

 
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Re: Spirit

Messagepar Manu2 » Jeu 29 Déc 2016 23:28

Salut,

Super jeu ! J'y ai beaucoup joué en exploitation, ça ne me rajeunit pas. :(

Les règles sont assez longues à écrire... d'autant plus que depuis le temps, j'ai sûrement oublié 1 ou 2 subtilités.

- Extra ball : pour l'obtenir, il faut toucher 3 fois chaque cible fixe BA et LL.
- Spécial : compléter SPIRIT en abattant chaque rangée de 3 cibles (haut ou bas), pour une lettre à chaque fois.
- Mulitibille 1 : bloquer les 3 billes dans les 3 éjecteurs déclenche le multibille. Les locks changent avec les contacts de slingshots. En multibille 2 billes, tous les points sont doublés, y compris les parties au spécial, en 3 billes, tous les points sont triplés, et c'est 3 parties au spécial !
- Multibille 2 : lorsqu'on perd sur le côté, et qu'on touche la cible allumée, ça ouvre le "stargate" pour bloquer une bille. Ca déclenche un multibille 2 billes. La stargate se referme après 15 contacts si on l'a raté.
- Multibille 3 : si on prend la boucle en forme de fer à cheval allumée, on ouvre la stargate. Idem Multibille 2.
- Multiplicateur : faire les 3 couloirs verts augmente le multiplicateur. Prendre le couloir du milieu fait clignoter le bumper pour 10 000 points. Passer sous la rampe de droite lorsque le couloir est allumé augmente aussi le multiplicateur. Pour l'allumer, il faut perdre la bille sur le côté allumé.
- Cibles 1-2-3-4 : allume l'ampoule du couloir en forme de fer à cheval et augmente le bonus.

Amuse-toi bien ! :D

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Re: Spirit

Messagepar sylvain » Dim 1 Jan 2017 22:26

Ben didonc, tu as bonne mémoire..dès que je récupère mon Flipp qui est en révision je test tes connaissances.merci Manu 2.Si tu te rappel de moi on s est croisé au tournois chez Data l année dernière maintenant que nous sommes le 1.

 
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Re: Spirit

Messagepar Nico » Mer 16 Aoû 2017 16:01

GAME FEATURES
& RULES

GAME OBJECTIVES SUMMARY: Lock a ball in the lit Capture Hole and then raise the Stargate and shoot through it for 2-ball multiball, or better yet, lock all 3 balls for 3-ball multiball, but don't drain in the process, or all balls will drain and you start all over again. Shooting the drop-target banks 6 times gives you a chance of Special and making the left rollover sequence will wind up the Bonus Multiplier.
# MULTIBALL PLAY

2-ball multiball is achieved when either no, or only one captive hole is occupied and the ball enters the opened STARGATE to the top centre captive hole.
#

3-ball multiball is achieved when 2 captive holes are occupied and the ball enters the opened Stargate to the top centre captive hole, or when all 3 captive holes are occupied.
# Playfield scoring during multiball is 2x (2-ball) or 3x (3-ball).
#

When only 1 ball is left in play, return rollover lights turn off and captive hole light rotation sequence returns.

STARGATE
#

Completing spot targets 1-4 lights green "X" of Roundabout. Shooting green "X" when lit opens STARGATE (not during multiball).
# Ball save targets also open STARGATE when lit.

BONUS MULTIPLIER
# Completing the 3 top left rollovers advances Bonus Multiplier.
# Shooting blue X (right rollunder) when lit advances Bonus Multiplier.

SPECIAL
#

Spelling S-P-I-R-I-T by completing both drop target banks lights both banks for SPECIAL. Completing either bank when lit awards Special.
# The number of Specials awarded equals the number of balls in play.

EXTRA BALL
#

Completing spot target sequence (3 hits each) lights B-A-L-L. Extra Ball is awarded when both targets are hit and B-A-L-L is lit.
UPPER PLAYFIELD
# DROP-TARGETS (3)Score 4000 points and add Bonus. Completed target bank resets and advances S-P-I-R-I-T. Awards Special when lit.

SPOT TARGET
# Score 1000 points when both "L" lamps are unlit. Flashes both "L" lamps alternately.
# Score 5000 points when both "L" lamps are flashing. Turns on left "L" lamp and flashes right "L" lamp.
# Score 10000 points when right "L" lamp is flashing. Turns on right "L" lamp.
# Score 5000 points when both "L" lamps are lit.

ROLLUNDER - Score 1000 points.

100-POINT SWITCH - score 100 points.
MAIN PLAYFIELD
# DROP-TARGETS (3)Score 2000 points and add Bonus. Completed target bank resets and advances S-P-I-R-I-T. Awards Special when lit.

BALL SAVE SPOT TARGETS (2)
# Score 2000 points when unlit.
# Score 4000 points and open STARGATE when lit (if not in multiball).

SPOT TARGET
# Score 1000 points when both "B" & "A" lamps are unlit. Flashes both lamps alternately.
# Score 5000 points when both lamps are flashing. Turns on "B" lamp and flashes "A" lamp.
# Score 10000 points when "A" lamp is flashing. Turns on right "A" lamp.
# Score 5000 points when both lamps are lit.

# 1-4 SPOT TARGETS
# Score 5000 points and add bonus when lit. Turns out lamp.
# Score 1000 points when unlit.
# Completing the 1-4 sequence resets the sequence and lights green "X" of Roundabout.

ROUNDABOUT
# Score 2000 points when unlit.
# Score 10000 points AND OPEN stargate when green "X" is lit (if first ball is in play).

POP-BUMPER - Score 1000 points when lit or 10000 points when flashing.

RIGHT ROLLUNDER - Score 10000 points unlit or 50000 points and advance Bunus Multiplier when lit.

TOP LEFT ROLLOVERS (3)
# Score 1000 points unlit or 5000 points when lit.
# Centre rollover flashes Pop-Bumper for 15 switch closures.
# Completing the sequence advances the Bonus Multiplier and resets sequence.

TOP CENTRE CAPTIVE HOLE - Score 20000 points and close STARGATE.

KICK-OUT/CAPTIVE HOLES (3)
# Score 5000 points unlit or score 10000 points and capture ball when lit.
# Enter 3-ball multiball if all 3 holes have captive balls.

LEFT & RIGHT RETURN ROLLOVERS - Score 1000 points unlit or 20000 points when lit.

LEFT & RIGHT OUTLANE ROLLOVERS - Score 100 points unlit or 1000 points and adds light blue "X" of Right Rollunder when lit.

SHOOTER LANE SWITCH - Releases captive ball in top centre hole when entering 2-ball multiball.

10-POINT SWITCHES (5)
# Score 10 points.
# Rotate capture light around unoccupied Captive Holes.
# Rotate Ball Save target and outlane rollover lane lights.
# Toggle return rollovers when in Multiball.
# Close STARGATE after 15 switch closures.

OTHER FEATURES:
# Right flipper button rotates top left rollover lights.

 
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